ДПА-2016 з хімії в основній школі (9 клас)
Атестаційна робота ДПА з хімії укладається вчителем із завдань, що охоплюють різні теми курсу хімії основної школи у такому співвідношенні:
Відсоток завдань
|
Клас
|
Теми
|
15
|
7
|
початкові хімічні поняття;
прості речовини метали і неметали.
|
45
|
8
|
кількість речовини, розрахунки за хімічними формулами;
основні класи неорганічних сполук;
періодичний закон і періодична система хімічних елементів Менделєєва;
будова атома хімічний зв’язок і будова речовини.
|
40
|
9
|
розчини;
хімічні реакції;
найважливіші
органічні сполуки.
|
Атестаційна робота складається iз завдань різних типів i рівнів складності, зокрема: завдання з вибором однієї правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності; завдання на встановлення правильної послідовності; завдання з короткою відповіддю, серед яких завдання на відтворення генетичного зв’язку між класами неорганічних сполук, завдання на складання рівнянь окисно-відновних реакцій та електронних балансів до них, реакцій йонного обміну в молекулярній та йонній формах; завдання з розгорнутою відповіддю, серед яких задачі різних типів, які передбачають розгорнутий запис розв’язування задачі з обґрунтуванням кожного етапу.
До атестаційної роботи включаються завдання на визначення рівня сформованості основних умінь та способів дій, які можна пропонувати як в тестовій формі, так і у вигляді завдань з короткою або розгорнутою відповіддю, а саме:
приклади завдань:
Установіть відповідність між назвами кислот і хімічними формулами:
Назва кислоти
|
Хімічна формула
|
А нітратна
|
1 H2SO3
|
Б нітритна
|
2 HNO2
|
В сульфатна
|
3 H2S
|
Г сульфідна
|
4 HNO3
|
5 H2SO4
|
Укажіть хімічну формулу етанолу:
- А СН4;
- Б CH3OH;
- B C2H5OH;
- Г C2H6.
- складати формули найважливіших неорганічних та органічних сполук вивчених класів, схеми будови атомів перших 20 елементів періодичної системи, рівняння хімічних реакцій;
приклади завдань:
Укажіть валентність Сульфуру у леткій сполуці з Гідрогеном:
- А І;
- Б II;
- В IV;
- Г VI;
Складіть хімічне рівняння реакції хлоридної кислоти з магнієм.
Укажіть електронну формулу атома Силіцію.
- характеризувати елементи (від Гідрогену до Кальцію) за їх положенням у періодичній системі та особливості будови їх атомів, хімічні властивості речовин – представників різних класів неорганічних сполук, процеси окиснення і відновлення;
приклади завдань:
Користуючись періодичною системою, схарактеризуй хімічний елемент Натрій.
Укажіть колір лакмусу в розчині, що утвориться при розчиненні у воді сульфур (IV) оксиду:
А синій
|
Б червоний
|
В фіолетовий
|
Г жовтий
|
Установіть генетичний ланцюжок добування з кальцій гідрогенкарбонату кальцій гідроксиду. Складіть відповідні хімічні рівняння.
А
|
Са(НСО3)2
|
Б
|
СаО
|
В
|
СаСО3
|
Г
|
Са(ОН)2
|
- визначати належність речовин до певного класу, тип хімічної реакції, вид хімічного зв’язку у типових прикладах, ступінь окиснення елементів, можливість перебігу реакцій йонного обміну;
приклади завдань:
Укажіть реакцію обміну:
А
|
взаємодія магнію з хлором
|
Б
|
взаємодія магній оксиду з нітратною кислотою
|
В
|
взаємодія магнію з хлоридною кислотою
|
Г
|
взаємодія магній оксиду з карбон(IV) оксидом
|
Укажіть пару речовин, у складі яких є хімічний елемент зі ступенем окиснення 0:
1) CO2
|
2) O2
|
3) NH3
|
4) NO
|
5) HCl
|
6) N2
|
А 1, 3
| |||||
Б 2, 6
| |||||
В 3, 5
| |||||
Г 2, 4
|
- обчислювати об’єм газу за нормальних умов, відносну густину газів, масу, об’єм, кількість речовини реагентів та продуктів реакції, об’ємні відношення газів за хімічними рівняннями;
приклад завдання:
Укажіть співвідношення між об’ємами метану й кисню у реакції повного окиснення:
А V(CH4) : V(O2) = 1 : 1
Б V(CH4) : V(O2) = 1 : 2
В V(CH4) : V(O2) = 1 : 4
Г V(CH4) : V(O2) = 2 : 1
Б V(CH4) : V(O2) = 1 : 2
В V(CH4) : V(O2) = 1 : 4
Г V(CH4) : V(O2) = 2 : 1
Час, який відводиться на виконання атестаційної роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній роботі, кількість варіантів атестаційних робіт визначає вчитель. Для укладання атестаційних робіт можна використовувати збірники завдань для проведення державної підсумкової атестації 3 хімії, або інші збірники завдань з хімії, що мають відповідний гриф.
Під час проведення державної підсумкової атестації з хімії учням дозволяється користуватися калькуляторами і таблицями: «Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва», «Розчинність кислот, солей, основ та амфотерних гідроксидів у воді», «Ряд активності металів».
Складено на підставі Орієнтовних вимог до проведення Державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році, затверджених Наказом МОН № 94 від 08 лютого 2016 року.
Освіта.ua
01.02.2015
01.02.2015
Немає коментарів:
Дописати коментар