Діагностика та виявлення обдарованих
Одним із критеріїв, що дозволяє зробити висновки про обдарованість, є інтелектуальний
коефіцієнт (Intelligence Quotient
— IQ). Як відомо, IQ — показник, що визначається у результаті тестуванні.
Найчастіше практичні психологи використовують тести Векслера і Станфорд-Біне. Дитину, яка за результатами тестування набрала більше ніж 120—130 балів,
вважають інтелектуально обдарованою.
У школі серед учнів виокремлюються діті, які навчаються без особливих
зусиль. Вони не тільки чудово запам'ятовують, але й аналізують, узагальнюють
навчальний матеріал і в потрібний момент відтворюють його. Таких учнів, які
володіють високими здібностями до засвоєння знань, небагато, саме їх вважають
академічно обдарованими.
Інші діти, творчо обдаровані, не можуть легко набувати знань з різних
навчальних предметів, оскільки для них засвоєння великої кількості даних,
чужого за своєю суттю досвіду є проблемою. Сила таких дітей в іншому — у
розв'язанні складних завдань, виявленні нестандартних шляхі для їх розв'язання.
їм притаманна оригінальність мислення, креативність. Високий рівень
креативності поєднується з високим загальним інтелектом: у творчих дітей, як і
в інтелектуально обдарованих, IQ вищий за 120 балів. Але дуже високий IQ не сприяє розвитку в дітей творчих здібностей, так
само як і невисокий інтелект гальмує розвиток креативності.
Немає коментарів:
Дописати коментар